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Major/Programming

NVIDIA Optix

by 우프 2024. 11. 30.
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NVIDIA Optix 8.1 - Documentations [바로가기]

 

NVIDIA OptiX 8.1

The NVIDIA OptiX API is an application framework for achieving optimal ray tracing performance on the GPU. It provides a simple, recursive, and flexible pipeline for accelerating ray tracing algorithms. OptiX can bring the power of NVIDIA GPUs to ray traci

raytracing-docs.nvidia.com

NVIDIA Optix 8.1 - Programming Guide [바로가기]
NVIDIA Optix 8.1 - API Reference Manual [바로가기]

Optix QuickStart [바로가기]

 

OptiX QuickStart

Open topic with navigation OptiX QuickStart The OptiX SDK provides a source code sample, tutorial, that demonstrates how to implement several basic ray tracing effects, from trivially simple to moderately complex. The sample consists of eleven stages, each

docs.nvidia.com

 

1. Ray tracing pipeline의 8종류의 기본 프로그램

(1) Ray Generation (광선 생성)

  • 화면의 각 픽셀에 대해 광선 생선

(2) Intersection

  • 복잡한 객체 (예: 사용자 정의 기하학)와의 충돌 여부를 계산

(3) Any hit

  • 광선이 객체와 충돌했는지 판단하는 프로그램 (중간 결과용)

(4) Closest Hit (가장 가까운 충돌 처리)

  • 광선이 어떤 객체와 충돌했을 때, 가장 가까운 충돌 지점에서 수행할 작업을 정의

(5) Miss (광선이 아무것도 맞추지 못한 경우)

  • 광선이 객체와 충돌하지 않았을 때 수행할 작업을 정의
  • 일반적으로 배경을 렌더링하거나 기본 색상을 반환

(6) Exception

(7) Direct Callables

(8) Continuation callables

2. Nastran 파일 (*.nas 파일) Optix에서 plot하기

3. PO 구현하기

4. SBR 구현하기

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