1. 서론
가. 자기소개
▷ 영어어순: 이름→직책→소속 순 소개
나. 발표 주제와 결론
▷ 목차는 하나씩 읽지마라
▷ 주제와 결론은 서론에서 제시
▷ 세부사항, 도출과정, 서프라이즈는 본론에서 제시
다. 소요시간과 Q&A안내
▷ 소요시간 및 Q&A 제시하는 것이 좋다.
▷ 서론을 마무리하는 효과를 줌
▷ My entire presentation will take 30 minutes.
▷ Finally, I will be happy to answer your questions. Everything should take 30 minutes.
▷ There will be time for discussion and questions after my presentation.
▷ Please feel free to ask questions at any time during my talk.
▷ I’d be glad to answer any questions at the end of my presentation.
2. 본론
가. 1단계. 현재 상태 묘사
▷ Currently our products are the second place in dairy market.
▷ In the first row, the 2nd quarter isn’t as strong as the first one.
▷ If you look at the next column, you’ll notice shares remain $15.
나. 2단계. 문제점 제시
▷ As you can see, our competitors are trying to catch up with us.
▷ This table shows that our sales in China have been decreasing.
▷ There was a significant loss of our market share in China.
다. 3단계. 목표제시 (option)
▷ And here is where we all need to be next year.
▷ We can increase our market share to this point again.
▷ We could be the first in the market in the industry.
라. 4단계. 해결책 제시
▷ But should we worry? Absolutely no. I am positive that we can handle this situation.
▷ I’m sure there is a perfect solution for this. Let me introduce our brand new laptop computer.
▷ Therefore, we must find a solution, hopefully a perfect one.
▷ It is time to terminate this endless chasing. Please welcome our latest model.
3. 액션워드로 생동감 끌어올리기
가. 움직임을 강조하고 싶은 경우
▷ make → build
▷ solve → iron out (다림질하다, 해결하다)
나. 수평성을 강조하고 싶은 경우
▷ tell you → share with you
▷ advice → guidance
다. 크기(볼륨)을 강조하고 싶은 경우
▷ Consumer awareness about our service has risen (→ soared → skyrocketd).
라. 기타
▷ have → face
▷ appear → surface
▷ skill → expertise
▷ hurry → race
▷ important → key
▷ use → leverage
▷ show → reflect
▷ report → update
4. Spin 믹스로 위험수위 조절하기
▷ Alert, warn → inform
▷ Hazardous → unsound, unsafe
▷ Irresponsible → unconsciously, unwittingly
▷ Plunge, plummet → fall
▷ Reduce, cut → downsize
▷ Terrible, appalling → poor, unpleasant
▷ Disastrous, tragic → unfavorable, unfortunate
▷ Furious → unsatisfied
▷ Conflict → disagree
5. 조동사 스위치로 뉘앙스 조절하기
▷ (강) must - ought to - should - will - would - can - could - may - might (약)
▷ Might - 아마 그렇지는 않겠지만 어쩌면 그럴 수도 있다
▷ May - might보다 가능성이 커진 추측, 있을 수도 있다.
▷ Could - 일어날 가능성을 염두
▷ Can - 가능성이 커짐, 주어의 능력에 관여
▷ Will - 확실한 변화가 생김, 주어의 의지에 관여
▷ would, could - 간접적이고 공손한 표현
6. 중요 PC 표현
가. 성별
▷ salesman → salesperson
▷ policeman → police officer
▷ chairman → chairperson
나. 인종(race), 민족(ethnicity), 국적(nationality)
▷ 인종: black
▷ 민족: African, Egyptian
▷ 국적: American, French, Russian
▷ 미국 원주민 = Native American/ Indian American
▷ 모든 흑인 ≠ African American
▷ 유색인종: person of color (o), minority (x), colored (x)
다. 장애, 질병, 기타 사회적 상황 관련 표현
▷ handicapped/disabled → physically challenged, mentally challenged
→ differently abled (다른 능력을 가진)
▷ retarded (정신지체의) → intellectually challenged (정신적으로 도전 받는)
▷ deaf (귀가 먹은) → hearing-impaired (청각 손상을 입은)
▷ blind (논이 먼) → visually impaired (시각 손상을 입은)
▷ midget (난쟁이) → little person (소인)
▷ poor (빈곤한) → underprivileged/deprived (불우한, 혜택 받지 못한)
7. 좋은 스크립트에는 없는 5가지
가. 약어/속어/구어 사용 피하기
▷ 속어- hang out, pissed off
▷ 구어 - wanna, gonna,
▷ I’d like to → I plan to, I intend to
나. 전문용어/어려운 단어 사용 피하기
다. 동사의 명사형 사용 피하기 → 바로 동사사용하기
▷ completion → complete
▷ provision → provide
▷ improvement → improve
▷ examination → examine
▷ evaluation → evaluate
▷ omission → omit
라. 겸손과 사과 표현 피하기
8. 스펠링은 잊고, 엑센트를 살려라
가. 명사는 앞, 동사는 뒤에 주로 강세가 있음
▷ a r(e)cord - to rec(o)rd
▷ an (ob)ject - to ob(jec)t
▷ a (pre)sent - to pre(sen)t
나. 모음에 시간 들이기
▷ 글자 수와 무관하게 엑센트를 받고 있는 모음은 충분한 시간을 들여 발음해야 정확한 의미 전달 가능
9. Chunk reading
가. 의미단위
나. 문법단위
(1) 동사-목적어 끊지 말고 묶기
▷ Before I finish my presentation,/ I’ll take your questions.
(2) 수식어구 한번에 묶기
▷ There’s a lot to learn / from out past mistakes.
▷ The numbers I’m referring to / are in the 1st row.
(3) 전치사구, 접속사절 묶기
다. 강조부분
'Life > English' 카테고리의 다른 글
이공계 영어논문 작성#2 (0) | 2023.04.04 |
---|---|
이공계 영어논문 작성 - 참고자료 (0) | 2021.11.01 |
TOEIC Voca. (0) | 2016.10.12 |
My Idiom (0) | 2011.04.19 |
쥬앤류 Grammar (1) | 2011.04.16 |
댓글